O PODJETJU

S spletno trgovino Alenas, Sanesla Bašić s.p.

Polno ime: Alenas, spletna prodaja, Sanela Bašić s.p.
Naslov: Smlednik 166, 1216 Smlednik
Transakcijski račun: SI56 6100 0002 8457 334
Matična številka: 9466177000

ID za DDV: 68529201
Zavezanec za DDV: NE
E-pošta: info@sophie-mark.si
Telefon:  +386  59 801 203

Podjetje je ustanovljeno 2.9.2023

Splošni pogoji spletne trgovine Sophie&Mark so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot), Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1), Zakonom o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT) ter Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1). Spletna trgovina Sophie&Mark je informacijski sistem, namenjen predstavitvi in prodaji izdelkov uporabniku.

Kupca oz. uporabnika zavezujejo splošni pogoji, ki so veljavni v trenutku oddaje spletnega naročila. Uporabnik je še pred oddajo naročila z obveznostjo plačila vsakič posebej opozorjen na splošne pogoje poslovanja, katere mora potrditi in se strinjati z njimi. Splošni pogoji so sestavni in neločljivi del kupoprodajne pogodbe.

 

Pogoji

Ponudnik se zavezuje, da bo kupcu pred sklenitvijo pogodbe oziroma preden ga zavezuje ponudba vselej zagotovil naslednje informacije:

  • Identiteto podjetja (ime in sedež podjetja, matična številka, davčna števila, podatek o tem ali je zavezanec za DDV, transakcijski račun).
  • Kontaktne naslove (e-pošta, telefon).
  • Bistvene značilnosti blaga (vključno s prodajnimi storitvami in garancijami) ter rok veljavnosti tega podatka (v kolikor je časovno omejen).
  • Dostopnost izdelkov (vsak artikel, ki je v ponudbi na spletnem mestu, naj bi bil dostopen v razumnem roku).
  • Pogoje dostave izdelka ali izvršitve storitve (ter način, kraj in rok dostave).
  • Končno ceno blaga, ki mora biti jasno in nedvoumno določena in razvidno mora biti prikazano, ali že vsebuje davke in stroške prevoza/dostave in druge dajatve, ter rok veljavnosti tega podatka (v kolikor je časovno omejen).
  • Način plačila in dostave ali izpolnitve, ter rok veljavnosti tega podatka (v kolikor je časovno omejen).
  • Časovno veljavnost ponudbe.
  • Rok, v katerem je možno odstopiti od pogodbe in pogoje za odstop (opis pravice do odstopa v skladu s 43.č ZVPot; v primerih, ko potrošnik v skladu s 43.č členom ZVPot nima pravice do odstopa, je o tem izrecno obveščen).
  • Pojasnila glede odgovornosti prodajalca za stvarne napake.
  • Podatki o morebitni obvezni ali prostovoljni garanciji in poprodajnih storitvah.
  • Pojasnilo postopka s pritožbo, vključno z vsemi podatki o kontaktni osebi ali službi za stike s kupci.

Uporabnik lahko na sophie&mark.si opravi naročilo v spletni trgovini kot gost ali kot prijavljen uporabnik. Postopek registracije je enostaven in hiter. S prijavo na spletno stran si ustvarite svoj račun, preko katerega lahko urejate svoje podatke, naslove za dostavo, pregledate statuse naročil, jim sledite in urejate.

Uporabniško ime je sestavljeno iz elektronskega naslova, ki ga vpišete. Nanj prejmete nato potrditveni e-mail za dokončno prijavo. Z registracijo na spletni strani imate tudi večji pregled na nakup.

Alenas, spletna prodaja, Sanela Bašić s.p., nastopa kot podjetje, ki ponuja blago ali storitve preko interneta. Kupec znesek celotnega naročila plača podjetju Uroš Jelovčan s.p., skupaj z blagom ali storitvijo pa prejme tudi račun. Ponudnik posluje na območju Republike Slovenije, izdelke pa pošilja na območje Republike Slovenije in v tujino, zlasti na območje držav članic EU. Kupec prejme račun na svoj elektronski naslov v postopku naročila, in sicer po tem, ko je kupoprodajna pogodba sklenjena.

Na računu sta razčlenjena cena in vsi stroški v zvezi z nakupom (morebitno doplačilo za dostavo/poštnino, strošek plačila, vezan na način plačila) ter obvestilo kupcu o pravici do odstopa od pogodbe.

Podatki o dobavljivosti (zalogi) izdelkov so prikazani v opisu vsakega artikla in pod nazivom artikla v košarici.

Naročeni izdelki se dostavijo v roku, navedenem v potrditvi naročila.

V primeru povečanega obsega naročil v času sezonskih znižanj in posebnih akcij objavljenih na spletni strani oz. v spletni trgovini Sophie&Mark, se lahko rok dobave podaljša za do 5 delovnih dni, o čemer ponudnik kupca obvesti še pred oddajo naročila. V tem primeru ima kupec, v kolikor zanj daljši dobavni rok ni sprejemljiv, možnost, da odstopi od naročila (torej naročila sploh ne odda).

Ponudnik ne odgovarja za morebitno podaljšanje dobavnega roka ali za nezmožnost dobave do katerih pride iz razlogov na strani tretjih oseb, iz razlogov na katere ponudnik nima vpliva, jih ne more predvideti ali preprečiti, v primeru višje sile, stavke pri ponudniku, prevozniku, dobavitelju ali drugih relevantnih organov, v primeru zaprtja državnih meja in posledičnih omejitev oz. ovir pri uvozu artiklov, naravnih in drugih nesreč ali dogodkov, ki onemogočajo ali ovirajo dobavo in dostavo naročenih artiklov.

Če kupec ob prevzemu pošiljke s strani dostavne službe opazi, da je pošiljka (ali artikel v njej) fizično poškodovana, v pošiljki manjka vsebina ali pošiljka kaže znake odprtja, mora nemudoma po seznanitvi s poškodbo, znakom odprtja ali manjkajočimi artikli, torej že ob samem prevzemu, najkasneje pa v roku 3 dni od dostave, o tem obvestiti ponudnika in dostavno službo, ki je dostavo izvedla, na zahtevo dostavne službe ali ponudnika pa tudi izpolniti morebitne zahtevane obrazce ter predložiti zahtevane dokaze, ki so nujno potrebni za obravnavo reklamacije oz. pritožbe s strani dostavne službe.

Ponudniku (na zahtevo dostavne službe pa tudi dostavni službi) mora kupec (z namenom zavarovanja in posredovanja dokazov) skupaj z obvestilom iz prvega stavka posredovati fotografije pošiljke, nalepke na pošiljki, ki označuje storitev dostave (podatek o številki pošiljke, izvajalcu dostave, ipd.), poškodovane (notranje in/ali zunanje) embalaže, poškodovanega artikla in pa kratek opis poškodbe.

V kolikor kupec že ob sami dostavi (t.j. neposredno ob prevzemu) zazna poškodbo pošiljke ali vidne znake odprtja pošiljke, kupec lahko zavrne prevzem takšne pošiljke (v kolikor je le mogoče naj pošiljko tudi fotografira) in o tem nemudoma obvesti ponudnika na e-mail info@sophie-mark.si ali po telefonu na številko 031 703 081.

Uporaba spletne trgovine

Naročanje poteka prek interneta 24 ur na dan, vse dni v letu. Potrošnik izbira in naroči izdelke, ki so mu na voljo v spletni trgovini, razvrščeni v kategorijah. Naročanje v spletni trgovini je varno in enostavno. Naročanje poteka v slovenskem jeziku.

Do nakupa v spletni trgovini Sophie&Mark kupec pride v nekaj enostavnih korakih: izbere izdelek oz. izdelke in jih doda v košarico, pregleda nakupovalno košarico, vpiše svoje podatke za račun in dostavo, izbere način dostave in plačila ter potrdi naročilo. Izbrano blago nato v najkrajšem možnem času ponudnik dostavi na izbrani naslov.

Kupec v spletni trgovini kupuje na način, da po želji izdelke dodaja (ali odvzema) v svojo »košarico«. S pomikom miške na »Košarica« se kupcu prikaže seznam izdelkov, ki so dodani v košarico. S klikom na gumb Košarica si kupec lahko ogleda izdelke v košarici in skupni znesek naročila (brez cene dostave in morebitnih drugih stroškov, povezanih z načinom plačila).

Pri rubriki »Promocijska koda« kupec lahko v polje »Vnesite kodo kupona« vnese kodo za popust in klikne UPORABI.

Pred zaključkom naročila s klikom na gumb »Zaključek nakupa« in prehodom na naslednji korak, lahko kupec naredi še končni pregled in po potrebi vnese morebitne spremembe naročila ali popravi napake pri vnosu, in sicer na način, da se vrne na podrobnosti oz. vsebino svoje košarice.

S klikom na »Zaključek nakupa«, se kupec pomakne na naslednji korak naročila. Najprej vpiše podatke plačnika (ime, priimek, naziv podjetja, če želi račun na podjetje, izbere državo, vpiše ulico, poštno številko, mesto, telefon in e-poštni naslov). Nato izbere ali želi dostavo na drugi naslov. Če tega ne želi, bodo izdelki dostavljeni na naslov, ki bo na računu. V polje Opombe naročila lahko kupec vpiše svoje opombe. Nato kupec izberete še način dostave in način plačila.

Še preden kupec lahko odda naročilo, je izrecno opozorjen, da je naročilo povezano z obveznostjo plačila in mora potrditi, da je seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja ter da se strinja z njimi.

Nato kupec zaključi nakup s klikom na gumb »ODDAJ NAROČILO Z OBVEZNOSTJO PLAČILA«.

Kupcu je skozi celoten proces oddaje naročila, vse do koraka »ODDAJ NAROČILO Z OBVEZNOSTJO PLAČILA« omogočen pregled nad naročilom, prepoznavanje in poprava morebitnih napak.

Potrditev prejema naročila in sklenitev kupoprodajne pogodbe – »Potrditev naročila«

Po oddaji naročila kupec prejme potrditev po elektronski pošti, da je ponudnik prejel njegovo naročilo. V istem obvestilu se nahaja tudi povzetek kupčevega naročila na trajnem nosilcu podatkov, ki vsebuje vse podatke o naročilu, kot jih določa Zakon o varstvu potrošnikov. S tem se kupoprodajna pogodba šteje za sklenjeno.

Prijavljenemu oz. registriranemu uporabniku so na spletni strani Sophie&Mark.si, v t.i. »uporabniškem profilu« kupca, tudi sicer ves čas dostopni podatki o statusu in vsebini naročila.

O morebitni spremembi naročila oz. o morebitnem preklicu naročila, mora kupec najkasneje do trenutka, ko ponudnik kupca obvesti, da je »Naročilo oddano v dostavo« ali da je »Naročilo pripravljeno za prevzem« ponudnika obvestiti o spremembi/preklicu. Obvestilo iz prejšnjega stavka kupec ponudniku pošlje na e-mail naslov info@sophie-mark.si, kjer mora navesti tudi številko nakupa/naročila, ki je navedena v elektronskem sporočilu “Potrditev naročila …”, ponudnika pa lahko pokliče tudi na telefonsko številko splošne pomoči 059 801 203.

Ponudnik lahko pokliče kupca na njegovo kontaktno telefonsko številko ali mu napiše sporočilo na kontaktni e-naslov z namenom zagotavljanja točnosti dobave oz. z namenom preverjanja posredovanih podatkov v naročilu. V primerih naročil, ki odstopajo od povprečnih naročil ali trgovsko običajnih količin pri ponudniku, si ponudnik pridržuje pravico kontaktirati kupca in zahtevati drug način plačila iz nabora predvidenih plačilnih sredstev oz. zahtevati ustrezno zavarovanje plačila (npr. s plačilom po predračunu).

Zavrnitev naročila

Ponudnik si pridržuje pravico do zavrnitve naročila, če ima kupec neporavnane zapadle obveznosti do ponudnika iz preteklih naročil, če je kupec v sporu s ponudnikom v zvezi z nakupom preko spletne prodajalne, če kupec zlorablja pravico do odstopa od pogodbe ali če je kupec ob odstopu od pogodbe vrnil poškodovano oz. uničeno blago ter ponudniku ni povrnil povzročene škode. Prav tako si ponudnik pridržuje pravico do zavrnitve naročila v primeru da avtorizacija za izvršitev plačila s strani banke ni potrjena in zato plačilo ni možno ali pa v primeru da ponudnik s strani banke ali državnega organa prejme obvestilo o zlorabi bančne kartice, ki je bila uporabljena, ali o kakršni koli drugi zlorabi, ki narekuje preklic naročila.

V primeru zavrnitve naročila kupec prejeme obvestilo »Naročilo zavrnjeno«.

Kupoprodajna pogodba

Kupoprodajna pogodba med ponudnikom in kupcem je sklenjena vsakokrat v trenutku, ko ponudnik prejme naročilo in kupcu potrdi prejem naročila z elektronskim sporočilom: »Potrditev naročila«.

Vsi kupci prejmejo v elektronskem sporočilu »Potrditev naročila« tudi povzetek konkretnega naročila na trajnem nosilcu podatkov, ki vsebuje vse podatke o naročilu, kot jih določa Zakon o varstvu potrošnikov, pri čemer navedeni dokument dejansko predstavlja potrdilo o sklenjeni kupoprodajni pogodbi in se lahko shrani ali pa natisne.

Kupoprodajna pogodba o nakupu izdelkov oz. oddano naročilo s potrditvijo naročila je v elektronski obliki shranjena na strežniku ponudnika in je kupcu dostopna v vsakem trenutku v njegovem uporabniškem profilu (prijavljen uporabnik).

Kupec (neprijavljen ali prijavljen uporabnik) lahko kopijo naročila pridobi na podlagi zahteve, v kateri navede podatek v zvezi z opravljenim naročilom in katero pošlje na elektronski naslov info@sophie-mark.si; ponudnik pošlje kopijo pogodbe na elektronski naslov, ki je bil veljaven v času nakupa oz. po pošti na naslov kupca, ki je bil podan v času nakupa. Pogodba se hrani za čas, potreben za hrambo tovrstnih listin skladno z zakonodajo oz. računovodskimi standardi. Pogodbe se na strani Sophie&Mark.si sklepajo zgolj v slovenskem jeziku.

Naročilo oddano v dostavo in naročilo pripravljeno za prevzem

Po potrditvi naročila in ko je naročeno blago izročeno v dostavo/pripravljeno za izročitev oz. osebni prevzem, kupec po elektronski pošti prejme obvestilo “Naročilo je bilo odpremljeno …”, ali “Naročilo pripravljeno za osebni prevzem …”. (odvisno od izbranega načina dostave).

Ko je naročilo predano dostavni službi, kupec lahko sledi paketu na povezavi, ki mu je poslana v elektronskem sporočilu.

Ko je naročilo pripravljeno za osebni prevzem, naročilo čaka v prodajalni 5 delovnih dni. Kupec je dolžan blago prevzeti v trgovini roku petih (5) delovnih dni od prejema obvestila po e-pošti ali SMS sporočilu. Rok za prevzem je bistvena sestavina pogodbe. V kolikor do poteka navedenega roka kupec blaga ne prevzame, je pogodba razvezana po samem zakonu, ponudnik pa v tem primeru več ne jamči rezervacije za naročene izdelke ter je prost vseh obveznosti iz naslova tega konkretnega naročila/pogodbe. V kolikor je kupec morebiti že plačal kupnino (predračun, kreditna kartica, ipd.), bo prodajalec kupcu na njegov račun nemudoma vrnil že prejeta plačila, najkasneje v roku petih (5) delovnih dni od razveze pogodbe.

Ponudnik uporablja ustrezna tehnološka in organizacijska sredstva za zaščito prenosa in shranjevanja osebnih podatkov ter plačil. Ponudnik v te namene uporablja SSL certifikat, ki ga je izdala za to pooblaščena organizacija.

Avtorizacije kreditnih kartic se vršijo v realnem času s takojšnjim preverjanjem podatkov pri bankah. Podatki o karticah se ne shranjujejo na strežniku ponudnika.

Vse cene na spletni strani so v EUR in ne vsebujejo DDV, ker podjetje ni zavezanec za ddv, razen če je na spletni strani izrecno napisano drugače. Vse cene v spletni trgovini so cene izdelkov in ne vsebujejo stroškov poštnine oz. dostave, ki se obračunajo dodatno.

O višini stroškov dostave je kupec seznanjen v povzetku naročila, še pred potrditvijo oddaje naročila z obveznostjo plačila, in sicer z ločenim prikazom zneska teh stroškov. Stroški dostave so prikazani tako na naročilu, kot tudi na računu za izdano blago in jih kupec poravna skupaj z zneskom naročila. Strošek dostave je del končne cene celotnega naročila.

Strošek dostave se izračuna avtomatično ob naročilu blaga in se bo izpisal ob zaključku naročila, še preden kupec odda naročilo z obveznostjo plačila. Strošek dostave se lahko spreminja skladno z vsakokrat veljavnim cenikom dostavne službe, pri čemer se strošek dostave po trenutku, ko se pogodba skladno s Splošnimi pogoji šteje za sklenjeno, ne more več spremeniti.

Veljavne cene so tiste cene, ki so veljale ob oddaji naročila. Cene veljajo za spletni nakup in v primeru ter pod pogojem plačila na enega od načinov, ki so navedeni v teh Splošnih pogojih.

V spletni trgovini so navedene cene kot redne cene in akcijske cene.

  • Redne cene veljajo za vse uporabnike (prijavljene in neprijavljene) spletne strani Sophie&Mark in nimajo vnaprej določene veljavnosti ter se lahko kadarkoli spremenijo brez posebnega predhodnega obvestila.
  • Akcijske cene veljajo za vse uporabnike (prijavljene in neprijavljene) spletne strani Sophie&Mark in imajo vnaprej določeno veljavnost. Akcijske cene so lahko določene za konkretne artikle, konkretno vrsto artikla ali blagovno znamko. Akcijske cene veljajo za količine običajne za gospodinjstva. Akcijske cene so posebej označene in veljajo za čas trajanja akcije v spletni trgovini Sophie&Mark.

Popusti in kuponi se med seboj praviloma ne seštevajo, razen v primeru, ko je izrecno navedeno drugače.

Koda za popust oziroma promocijska koda prinaša različne ugodnosti pri nakupu prek spletne trgovine Sophie&Mark. Aktivno kodo kupec najde na naslovni strani oglasnega sporočila, v elektronskem sporočilu spletne trgovine Sophie&Mark ali v drugih medijih. Koda prinaša različne ugodnosti, od različnih darilc, do popustov. Koda za popust je vedno časovno omejena, izkoristiti pa se mora v omejenem določenem roku, sicer je neveljavna. V primeru, da kupec izkoristi kodo za popust, ali pa naročilo s koriščeno kodo kasneje sam prekliče po lastni volji, do nove ugodnosti iz naslova te kode ni več upravičen.

Kode za popust se ne seštevajo in ne veljajo za izdelke v akciji, razen v kolikor je izrecno navedeno drugače.

Uporaba kode za popust:

  • Kupec izbere artikle, ki jih želi kupiti in jih doda v košarico. Vrednost naročila mora biti vsaj 1 EUR višja od vrednosti kode za popust. Ko kupec konča z dodajanjem artiklov v košarico, v rubriki »Promocijska koda« kupec v polje »Vnesite kodo kupona« vpiše kodo za popust in vnos potrdi s klikom na gumb »Uporabi«.
  • Ko kupec vpiše kodo za popust, se vrednost kode za popust avtomatsko odšteje od cene naročila. Ostane znesek, ki ga je potrebno še poravnati.
  • Koda za popust je lahko tudi enkratna koda, kar pomeni, da se jo lahko uporabi le enkrat.
  • Kombinacija različnih oblik ugodnosti znotraj istega naročila načeloma ni mogoča.
  • S klikom na »Zaključek nakupa«, kupec vnese osebne podatke in izbere način dostave, navede naslov za dostavo ter izbere način plačila.

Vračilo in reklamacije

Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, ima potrošnik pravico (iz 43.c člena Zakona o varstvu potrošnikov), da v 14 dneh podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. šteje se, da je sporočilo pravočasno, če je pošiljka oddana v roku. Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je neposreden strošek vračila blaga. Če potrošnik odstopi od pogodbe, mu bo naše podjetje vrnilo vsa opravljena plačila najkasneje v 14-ih dneh po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe

Rok za odstop od pogodbe pri dobavi blaga začne teči od dneva, ko kupec ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje kupec, pridobi dejansko posest nad blagom.

Če je predmet pogodbe več kosov blaga ali če je dostava sestavljena iz več pošiljk ali kosov, pa rok za odstop od pogodbe začne teči, ko kupec ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje kupec, pridobi dejansko posest nad zadnjim kosom blaga ali nad zadnjo pošiljko

Kupec mora artikel vrniti prodajalcu nepoškodovan in v nespremenjeni količini, razen če je artikel uničen, pokvarjen, izgubljen ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv kupec. Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.

Obrezec za vračilo blaga prenesite tukaj >> Obrazec za vračilo blaga.

Kupec lahko vrne blago ponudniku:

  • po pošti ali preko druge dostavne službe na naslov: Alenas, Salena Bašić s.p., Smlednik 166, 1216 Smlednik.

Potrošnik mora blago, s katerim iz kakršnega koli razloga ni zadovoljen, prodajalcu vrniti v 14 dneh po oddanem sporočilu o prekinitvi pogodbe. Opozarjamo, da mora biti blago za povračilo celotne kupnine, nepoškodovano. Potrošnik ne more in ne sme prejetega blaga neovirano uporabljati v času do odstopa od pogodbe.

Ne gre namreč za nakup na preizkušnjo: nakup na daljavo potrošniku ne daje več pravic, kot jih ima ta pri nakupu v navadni trgovini. Potrošnik sme tako opraviti zgolj ogled in preizkus prejetega blaga v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja in kot je to običajno v prodajalnah (npr. pomeri oblačilo). Vsakršno »preizkušanje« in drugo rabo, ki odstopa od navedenega, je mogoče šteti za uporabo blaga, kar pomeni, da potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.

Priložena mora biti kopija računa in vsi ostali spremni dokumenti. Kupec sam nosi breme za nevarnost izgube, poškodbe ali uničenja izdelka, ki ga želi vrniti, razen če je do tega prišlo brez njegove krivde.

Neposredne stroške vračila blaga nosi potrošnik.

Odstop od pogodbe in možnost vračila, poleg ostalih primerov, ki so izrecno našteti v Zakonu o varstvu potrošnikov, ne velja za:

  • za blago, ki je hitro pokvarljivo ali kateremu hitro poteče rok uporabe,
  • za programsko opremo, avdio in video nosilce, če je kupec odprl varnostni pečat,
  • za zapečateno blago, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je kupec po dostavi odprl pečat,
  • za živilske izdelke, ki niso primerni za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov (npr. če je kupec izdelek po dostavi odprl),
  • za izdelke, narejene po naročilu (personalizirani izdelki ipd.) oz. za blago, ki je izdelano po natančnih navodilih kupca in prilagojeno njegovim osebnim potrebam,
  • za blago, ki je zaradi svoje narave neločljivo povezano z drugimi predmeti.

Prodajalec vrne prejeta plačila potrošniku v 14 dneh z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.

Obrezec za vračilo blaga prenesite tukaj >> Obrazec za vračilo blaga.

Kupec lahko vrne blago ponudniku:

  • po pošti ali preko druge dostavne službe na naslov: Alenas, Salena Bašić s.p., Smlednik 166, 1216 Smlednik.
  •  

Potrošnik mora blago, s katerim iz kakršnega koli razloga ni zadovoljen, prodajalcu vrniti v 14 dneh po oddanem sporočilu o prekinitvi pogodbe. Opozarjamo, da mora biti blago za povračilo celotne kupnine, nepoškodovano. Potrošnik ne more in ne sme prejetega blaga neovirano uporabljati v času do odstopa od pogodbe.

Ne gre namreč za nakup na preizkušnjo: nakup na daljavo potrošniku ne daje več pravic, kot jih ima ta pri nakupu v navadni trgovini. Potrošnik sme tako opraviti zgolj ogled in preizkus prejetega blaga v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja in kot je to običajno v prodajalnah (npr. pomeri oblačilo). Vsakršno »preizkušanje« in drugo rabo, ki odstopa od navedenega, je mogoče šteti za uporabo blaga, kar pomeni, da potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.

Priložena mora biti kopija računa in vsi ostali spremni dokumenti. Kupec sam nosi breme za nevarnost izgube, poškodbe ali uničenja izdelka, ki ga želi vrniti, razen če je do tega prišlo brez njegove krivde.

Neposredne stroške vračila blaga nosi potrošnik.

Odstop od pogodbe in možnost vračila, poleg ostalih primerov, ki so izrecno našteti v Zakonu o varstvu potrošnikov, ne velja za:

  • za blago, ki je hitro pokvarljivo ali kateremu hitro poteče rok uporabe,
  • za programsko opremo, avdio in video nosilce, če je kupec odprl varnostni pečat,
  • za zapečateno blago, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je kupec po dostavi odprl pečat,
  • za živilske izdelke, ki niso primerni za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov (npr. če je kupec izdelek po dostavi odprl),
  • za izdelke, narejene po naročilu (personalizirani izdelki ipd.) oz. za blago, ki je izdelano po natančnih navodilih kupca in prilagojeno njegovim osebnim potrebam,
  • za blago, ki je zaradi svoje narave neločljivo povezano z drugimi predmeti.

Izdelki imajo garancijo, če je tako navedeno na garancijskem listu ali na računu. Garancija je veljavna ob upoštevanju navodil na garancijskem listu ter ob predložitvi računa. Garancijski roki so navedeni na garancijskih listih ali na računu.

Informacija o garanciji je navedena tudi na strani s predstavitvijo izdelka. Če informacije o garanciji ni, izdelek nima garancije ali pa podatek v tem trenutku ni znan. V slednjem primeru lahko kupec kontaktira ponudnika, ki bo zagotovil ažurno informacijo.

Stvarna napaka

Ponudnik je odgovoren za stvarne napake izdelka.

Napaka je stvarna če:

  1. izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet,
  2. izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana,
  3. izdelek nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane,
  4. če je ponudnik izročil izdelek, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Kupec lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh (2) mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Kupec mora v obvestilu o napaki natančno opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda. Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve (2) leti, odkar je bila stvar izročena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest (6) mesecev od izročitve.

Kupec, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati eno od naslednjih možnosti: 1) da odpravi napako na blagu, 2) da mu vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako, 3) da blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali 4) da mu vrne plačani znesek. V vsakem primeru ima kupec tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega stavka.

Če obstoj napake na blagu oz. izdelku ni sporen, mora prodajalec čimprej, najkasneje pa v roku osmih (8) dni, ugoditi kupčevi zahtevi. Če je obstoj napake na blagu oz. izdelku sporen, pa mora prodajalec kupcu pisno odgovoriti na njegovo zahtevo najpozneje v osmih dneh po prejemu kupčeve zahteve.

Odgovornost prodajalca oz. ponudnika za stvarne napake ni podana v primerih, ki izhajajo iz sfere kupca (oz. tretje osebe), zlasti pa če nastanejo zaradi nepravilne uporabe, mehanske poškodbe ali nedovoljenih posegov (npr. popravil, predelave, odpiranja ohišja, razstavitve blaga oz. izdelka, …).

Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu in odgovornost ponudnika za stvarne napake natančneje urejajo določila Zakona o varstvu potrošnikov in Obligacijskega zakonika.

Kupec lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh (2) mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Kupec mora v obvestilu o napaki natančno opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda. Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve (2) leti, odkar je bila stvar izročena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest (6) mesecev od izročitve.

Kupec, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati eno od naslednjih možnosti: 1) da odpravi napako na blagu, 2) da mu vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako, 3) da blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali 4) da mu vrne plačani znesek. V vsakem primeru ima kupec tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega stavka.

Če obstoj napake na blagu oz. izdelku ni sporen, mora prodajalec čimprej, najkasneje pa v roku osmih (8) dni, ugoditi kupčevi zahtevi. Če je obstoj napake na blagu oz. izdelku sporen, pa mora prodajalec kupcu pisno odgovoriti na njegovo zahtevo najpozneje v osmih dneh po prejemu kupčeve zahteve.

Odgovornost prodajalca oz. ponudnika za stvarne napake ni podana v primerih, ki izhajajo iz sfere kupca (oz. tretje osebe), zlasti pa če nastanejo zaradi nepravilne uporabe, mehanske poškodbe ali nedovoljenih posegov (npr. popravil, predelave, odpiranja ohišja, razstavitve blaga oz. izdelka, …).

Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu in odgovornost ponudnika za stvarne napake natančneje urejajo določila Zakona o varstvu potrošnikov in Obligacijskega zakonika.